BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kaip pagerinti virškinimą?

Kaip pagerinti virškinimą?

Yra daug žmonių, kurie skundžiasi prastu virškinimu. Tad šį kartą keletas būdų kaip paprastais būdais pagerinti virškinimą.

Ananasas

Vienas iš būdų yra su kiekvienu valgiu, arba bent kai valgoma namuose suvalgyti keletą riekelių/gabaliukų ananso. Galima arba šviežio (tik reikia nusipirktus palaikyti keletą dienų palaikyti kambario temperatūroje, kaip jis prinoktų, ir jo skonis turi būti saldus, mažai rūgšties. Reiktu valgyti su visa šerdimi, kuriame yra daugiausia bromelaino (fermentas). Taip pat galima naudoti iš skardinių, tik rekia kad būtų savose sultyse, o ne syrupe. Bendrai yra nepatariama vaisių maišyti su kitais produktais, bet šiuo atveju yra išimtis.
Po ananaso valgymo gerai burną paskalauti sodos tirpalu, kad neutralizuoti rūgštį ir taip nepakenkti dantims.

Imbieras

Imbieras yra dar viena prieinama vaistažolė virškinimui gerinti. Velgi su kiekvienu valgių galima suvalgyti keleta riekelių šviežio ar koki trečdalį ar pusę šaukštelio imbiero. Miltelius taip pat galima  dėti į stiklinę vandens ar arbatos ir gerti kokį
30 min. prieš valgį. Jei kam imbiers drigina skrandį, tai galima  pamėginti kapsules. Imbieras taip pat turi, anti-vėžinių ir kitų sveikatai naudingų savybių.

Virškinimo fermentai

Kartais taip pat naudinga kurį laiką panaudoti virškinimo fermentų, ar net skrandžio rūgšties, kuri dažnai yra sumažėjusi, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.

Maisto derinimas

Taip pat reiktų bent kiek paderinti maistą, kaip nemaisyti džiovintų vaisių su riešutais, ir iš viso geriau daugumą vaisių valgyti atskirai. Taip pat patartina nemaišyti kompleksinių angliavandenių su  daug baltymų turinčiu maistu (mėsa, žuvis, kiaušiniai).

Stresas

Sresas vienas iš faktorių, kuris sukelia virškinimo sutrikimus. Ir jei jūs  patiriate daug streso, tai reiktų pažiūrėti kodęl pas jus tiek daug to streso, ir tikriausiai ji galima kaip nors sumažinti. Nes daug stresinių situacijų yra sukuriama galvoje, ar teisiog per stipriai reaguojama. Jei yra stresine sitija tai gerai letas gilus kvepanimas, taip pat namuose galima klausyti raminančios muzikos, atlikti meditacijas, ar jogą.

Susiję straipsniai

Skrandžio refliukso gydymas natūraliais būdais

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition, MSc,

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete (runner & cyclist)

Patiko (1)

Rodyk draugams

komentarai (12) | “Kaip pagerinti virškinimą?”

  1.   Urte rašo:

    Patarimai teisingi. Dėkui. Iš mano pastebėjimų, jei pavargsta virškinimo sistema ir pradeda streikuoti, pradedu maitintis, kai mažus vaikus mamos maitina. Virtos bulvytės su morkytėm, brokoliai, virta mėsyte, koks bananas, be skūros obuoliukas, grikiai ir pan. Daug skysčių, arbatėlių gerinančių virškinimą ir viskas atsistato. Svarbu save mylėti ir pasaugoti, ypač kai gauni signalą iš kūno, kad reikia stabtelti.

  2.   Dalia rašo:

    Noriu pasiteiraut apie ozono terapija. Dabar pas mus Lietuvoj tai ant bangos. Dauguma privaciu kliniku tai siulo. Komentarai ivairiausi. Atrodytu kad praejus 10 dienu ozono terapijos kursu zmogus isgis nuo visu ligu, netgi rekomenduojama darytis terapija ir su veziniais susirgimais. Kokia butu Jusu nuomone. Mama yra po onkologines storojo zarnyno ligos. Jau 7 metai puikiai jauciasi, galvoju ja vezt atlikt 10 dienu ozono proceduru. Ji diabetike, skauda sanariai. Patarkit nuo saves, ka jus manot apie tai. Aciu. Dalia

    Andy:

    Kiek zinau tai Ozono terapija yra gerai, tik svarbu, kad ten gydytojas zinotu ka daro ir tinkamai ja atliktu.

    Bendrai del zarnyno vezio prevencijos , dieta yra bene pagrindinius faktorius, gerai naudoti imbiera, kurkuma, taip pat vengti raudonos mesos (jautiena, kiauliena, aviena). Geriausia tai is viso veganiska dieta.

  3.   VitaminasC rašo:

    negerkit prieš maistą ir po maisto iš karto skysčių, tam kad nepraskiesti skrandžio “sulčių”

    o šiaip maisto derinimas svarbiausia. Aišku kartais jei “užleki” ant kokio nors blogo maisto, tai jau geriau fermentų virškinimo, arba ananaso nes jis nėra tiesioginis fermentas kiek aš suprantu, o jis aktyvina kasą gaminti nuosavus fermentus.

    Andy:

    Bromealinas yra fermentas (ar fermentu grupe) http://altmedicine.about.com/cs/herbsvitaminsa1/a/Bromelain.htm

  4.   Paule rašo:

    Idomu, ka manote ar zinote apie sodos gerima, esant veziniam susirgimui? Info yra daug, bet idomu, ar tas gerimas nekenkia, jei skrandzio rugstingumas yra mazas? Arba, jei isgerus, jauti deginima skrandzio srity?

    Andy:

    Esu parases straipsnis apie tai
    http://sveikatossaltinis.blogas.lt/pigus-ir-paprastas-vezio-gydymo-metodas-34.html

    Na jei isgerus degina tai nera labai gerai, sumazink kieki.

    Jei yra vezys tai tai reiktu ne viena soda. Taip pat patartina pakeisti dieta, issivalyti zarnyna, naudoti dideles dozes vitamino C, vit. D, kurkuma, imbiera, linu semenis ir t.t.

  5.   birute rašo:

    Labas, Andy. noriu pasiteirauti?kokia mityba maitiniesi?kokius produktus vartoji dazniausiai, o kuriu privengi? ir kodel?
    Valgau palygint mazai gyvulines kilmes produktu, nedaug saldumynu ir miltiniu. bet man gana daznai kamuoja pilvo putimas ir streikuoja virskinimas.

    Andy:

    Mano mityba yra veganiska: vaisiai, darzoves, visu grudu koses (avizu dribsniai su vandeniu), plius bulves, truptis riesutu, seklu, kai kada geros kokybes duona.

    Daznai vidurius pucia kai mosoma, valgoma bet kas, ypac kai maisomi vaisiai su riesutais, ypac dziovinti vaisiai, tad pirmiausia paderink maista.
    Taip pat kaip rasiau straipsnyje gali naudoti imbiera, ananasa ir t.t.

    Dar daznai pilva pucia del prastos zarnyno floros, paprastai pakeitus dieta ta zarnyno flora susireguliuoija, bet taip pat galima panaudoti koki nors geros kokybes probiotika.

    Dar virskinimui kenkia stresas, jei jo patiriate daug tai reiktu sumazinti.

  6.   Birute rašo:

    Labas. tu teisus, pagrindines problemos maisto maisymas ir stresas darbe del itempto darbo, net vienos akies vokas pradejo trukcioti. imbieras kazkodel jau man nebepadeda, gal priprato organizmas. man kai kuri laika maitinausi veganiskai, sumazejo hemoglobinas beveik ties kritine riba, nors i daug kruopu, vaisiu,riesutu, darzoviu vartojau..tai tevai pradejo daryti spaudima ir teko susitarti 1-4kartu i menesi zuvies ir paukstienos valgymo.
    gal rekomenduotai kokius geros kokybes probiotikus, bet uz “ikandama” kaina?

    Andy:

    Gelezis gali buti problema sekant veganiska dieta, velgi patarimas butu naudoti koki nors papilda, kaip floradix, ar Iron bisglycinate, bei taip pat b12. Arba bent koki karta metuose pasidaryti kraujo tyrima. Taip pat dar rekia ziureti kokia ta veganiska dieta buvo, gal labai nesubalansuota. Yra toks cronometer.com kur galima suvesti ka valgai ir tada parodis daug maz kokie kiek tu gauni, ko truksta.
    Del probiotiku cia esu nurodes keleta
    http://sveikatossaltinis.blogas.lt/organizmo-valymas-raudonuju-burokeliu-sultimis-266.html#comment-30091

    Bet cia tikriausiai pagrindine problema yra stresas, ir tad reiktu ji sumazinti, nes daznai stresas yra be reikalo, tiesiog reiktu ramiau paziureti i situacija. Ar bent jau kaip yra stresas pameginti giliai letai kvepuoti, kas padeda bent kiek nusiraminti ar sumazinti to streso pasekmes.

    Jei paukstiena naudoji del gelezies tai ten tos gelezies labai mazai.
    Tviksiocjantys vokas, tai velgi rodo kad yra isseke antinksciai, kas velgi buna nuo streso. Antinksciam gerai yra vitaminas C, b grupes vitaminai, magnis, tai pat vaistazoles Ashwaghanda, Rhodiola Rosea. Bet zinoma, taip pat reiktu sumazinti stresa.

  7.   Ne Medikas rašo:

    Andy tu rasai:
    >Daznai vidurius pucia kai mosoma, valgoma bet kas…
    Bet man idomu, kodel gamta sugalvojo skaidancius fermentus visada skirti kartu? Net ir vaistus visada daro kartu. Kiek ziurejau visada lipaze, proteaze, aminaze buna kartu. Nors jei po riebaus maisto reikia tik lipazes. Keista ane?

    Andy dar tavo zodziai:
    >Mano mityba yra veganiska.
    Augaliniame maiste yra 12 amino rugsciu. O gyvuliniame maiste 20. Kur tavo organizmas gauna trukstamas 8? Nei kiausiniu, nei pieno, nei zuvies nerasei, kad naudoji.

    Andy:

    Na del fermentu tai ten good point, ta nemaisymo teorija nera ne be trukumu, bet jei yra problemu, tai geriau paderinti maista.

    O del baltymu sekant veganiska dieta tai man net nesinori cia pradeti gincytis. nes tai tokia pasenusi ideja, kad sekant veganiska dieta negalima gauti visu amino rugsciu. Pasiziurek ant cronometer.com ar kito site augalinio maisto amino rugsciu sudeti.
    Viena jau valgant truputi pupeliu, lesiu, zirniu galima pilnai gauti tas kelias amino rugstis, kuriu yra mazai augaliniame maiste. O Kanapiu seklos, chia seklos ir kai kurie kiti augalai turi visas reikiamas amino rugstis. Manau sita karikatura pasako viska. Dauguma zmoniu gauna zymiai daugiau baltymu nei jiems reikia

  8.   Ne Medikas rašo:

    Andy ne iki galo tavo patarimai. Jau rasiau apie trukstamas amino rugstis. O kaip isisavins gelezi, jei nevartojat baltymu? Juk gelelezis i krauja patenka kartu baltymu. Ir pagal mane tokio baltymo reikia, kuriam reikia visu 20 amino rugsciu. Todel vegetarai turi naudoti baltyminius papildus, kurie beja daromi is pieno.

    Andy:

    Velgi abejoju ar tai tiesa, kad isisavinti gelezi reikia baltymu. Yra gelezies transporteriai ir tiek. Nemanau kad veganams rekia naudoti baltymu papildus.

  9.   nikoleta rašo:

    laba diena.12 metu nevalgau jokios mesos.kiausiniu,pieno produktu nevartoju maisto produktu ,kur yra gyvulinio baltymo.hemoglobinas 138.

    Andy:

    Aciu uz pasidalinta patirti. Na kai kuriu zmones sugeba gauti pakankamai gelezies is veganisko maisto, kas velgi intensyviai nesportuojant yra pilnai imanoma. Bet zinoma bent karta metuose patartina pasidaryti kraujo testa taip pat b12 testa. Nes gaunant pakankamai folines rugsties/folato, net esant b12 trukumui anemijos gali nebuti.

  10.   nikoleta rašo:

    Andy,foline rugsti gaunu su zalumynais kuriu daug naudoju ,darau laukiniu zoliu kokteilius.daug darzoviu ,vaisiu naudoju, grikiu kruopu,bolivines balandos ir kitu ivairiu seklu bei riesutu.Jokiu vaistu ir papildu nenaudoju jau daug metu.Jauciuosi gerai daug su dviraciu vaziuoju.

  11.   Rasa rašo:

    Sveiki, turiu pripažinti, kad esu visiškai pasimetusi tarp gausos informacijos internete apie mytybą, ką, kada ir kaip valgyti. Po plaučių operacijos prieš pusmetį pradėjo smarkiai kauptis skysčiai pilvo srityje, sutriko virškinimas. Dabar jau ir kojos tinsta. Imūninė ir limfinė sistemos sutrikos. Kaip manote dėl mineralų stygiau ir virškinimo sistemos ryšio. Pas mane šiek tiek trūkumas natrio, floro, kalcio, magnis daugiau mažiau gerai, o kalio ir fosforo šiek tiek per daug. Inkstų funkcija normali. Tai va ir galvoju gal geriau virškintųsi jei natrio chloridą t.y. druską pradėčiau daugiau naudoti, bet juk pas mane labai daug prisikaupę skysčio visur, tai druska nelabai rekomenduotina. Taip pat dėl vaisių, pas juos daug kalio, tai man jų negalima ar kaip? Būsiu labai dėkinga jei kas nors kiek padės atsakyti į klausimu :)

    ANdy:

    O del ko cia jums ta plauciu operacija dare? O ciau jus tkai rasote kad truksta natrio, kalcio? Cia jums kraujo tyrimas? Del per daug kalio, tai velgi gali buti kad tiesiog del skyciu susilaikymo tai mineralai persikirste i skirtimgus kopartamentus. Siaip dauguma natrio buna kraujyje, bet kad pas jus yra skysciu sulilaikymas tai dails natrio gali buti tame sulaikytame skystyje, ir nebutinai jums to natrio truksta. Kalio diziausia koncentracija buna lasteles, bet velgi del skyciu susilaikyomo jo gali daugiau ismesti i ta skysti ar kraujota, tad velgi nebutinai jums to kalio per daug. Del kalcio velgi , koks cia kalcis, bendras ar jonizuotas, sumazejes kiekis velgi gali buti tiesio del padidejusio plazmos turio/ skyciu sulaikymo.

    Kai kurias avejai skyciai susilaiko del magnio trukumo, vegl kraujo norma nebutinai rodo kad jums pakanka magnio, geli pameginti panaudoti koius 300-500mg pora kartu per diena. tik nenaudok magnio oksido, nes tai prastai pasisavinamas.
    Dar labai galima s daikta s kad pas tave sutrikusi limfos cirkuliacija, tam gerai trampolinas http://sveikatossaltinis.blogas.lt/trampolino-nauda-sveikatai-378.html

    Dar gali pasidaryti bent keleta lmifos drenazo masazu.

  12.   Vika rašo:

    Pasidalinkite, kokios buna virskinimo trakto ligos ?

Rašyk komentarą