BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kurkuma artritui gydyti

Daug žmonių, ypač vyresnio amžiaus, kenčia nuo reumatoidinio ar osteoartrito. Jo gydymui dažnai skiriami nesteroidiniai priešuždegiminiai vaistai, pavyzdžiui, Diclofenac ir kt. Bet tokie vaistai ne tik kad turi minimalų efektą, bet ir daug pašalinių poveikių, kaip virškinimo trakto pažeidimai ir kraujavimas, padidėjusi širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Tad kokios alternatyvos?

Dieta ir artritas

Žinoma, visų pirma reiktų pakeisti dietą, atsisakyti produktų kurie skatina uždegiminius procesus kaip dauguma gyvulinių produktų, pieno produktai, perdirbti rafinuoti produktai, baltų miltų gaminiai, saldumynai. Reumatoidinio artrito atvejų yra patartina bent kuriam laikui atsisakyti pieno produktų, taip pat gluteino turinčių produktų (kviečių, rugių, miežių ir jų turinčių gaminių). Bulviniai (nightshade) augalai taip pat gali būti artrito priežastis, todėl jų taip pat galima kurįį laiką nevalgyti ir žiūrėti, ar yra koks pagerėjimas. Bulviniams augalams priklauso bulvės, pomidorai, paprikos ir kiti pipirai, baklažanai, goji uogos ir kai kurie kiti.

Kurkuminas geriau nei priešuždegiminis vaistas

Dar vienas būdas kaip palengvinti ar net išgydyti artritą yra naudoti priešuždegiminį poveikį turinčius maisto produktus ar atskiras jų sudėtines dalis. Viena iš jų yra ciberžolė (en. tumeric, lot. curcuma) ir jos pagrindinė veikli medžiaga kurkuminas (curcumin). Vienas tyrimas parodė, kad 500 mg kurkumino per dieną buvo naudingiau nei 50mg dažnai naudojamo Diclofenac (šis vaistas taip pat gali būti parduodamas kaip Aclonac, Cataflam, Voltaren): reumatoidiniu artritu sergantys žmonės, naudoję kurkuminą, patyrė didesnį pagerėjimą nei tie, kurie naudojo vaistą ar vaistą kartu su kurkuminu.

Imbieras ir sezamo sėklos

Dar vienas geras antiuždegiminis maisto produktas yra imbieras. Jį galima naudoti šviežią arba džiovintus jo miltelius. Taip pat galima naudoti sezamo sėklas, kurios taip pat yra gerai šiai ligai gydyti, ir net geriau nei paracetamolis. Reiktu naudoti 40 gramų per dieną.

Straipsnis parengtas pagal:

Chandran, B. & Goel, A. (2012) A randomized, pilot study to assess the efficacy and safety of curcumin in patients with active rheumatoid arthritis. Phytother Res.  26(11): 1719-25. Retrieved March 9 2012 from

http://www.greenmedinfo.com/blog/turmeric-extract-found-superior-blockbuster-drug-rheumatoid-arthritis

http://www.greenmedinfo.com/blog/eating-sesame-seeds-superior-tylenol-knee-arthritis

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudinga jūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiems nusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition; MSc

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete profile

Patiko (10)

Rodyk draugams

komentarai (13) | “Kurkuma artritui gydyti”

  1.   Martyna rašo:

    Ar kurkuma naudoti tik kaip prieskoni patiekalams ? Ar yra ir kitokiu budu suvartoti sita vaistini augala (miltelius) ?
    Straipsnyje “Kaip išsivalyti kraujagysles ir išvengti ligų?” buvai rases apie Turmerika (ciberžolė). Juk tai tas pats, Andy ? “Vartoti reiktų 1-2 šaukštus per dieną ,geriau su trupučiu riebalų ir pipiro, nes tai padeda geriau įsisavinti.” Tai labai didelis kiekis. Kokiu budu ji praryt ? :)

    P.S. Cia palikau savo komentara apie cesnaka http://sveikatossaltinis.blogas.lt/kaip-issivalyti-kraujagysles-ir-isvengti-ligu-588.html#comment-55287
    Butu idomu suzinot ka manot apie sita buda. Aciu !

    Andy:

    Kiek suprantu lietuvoje kurkuma reiskia ciberzole (turmerika), kuris turi keleta procentu curcumino. Curcumin yra isgauta is ciberzoles/turmeriko.
    Taip du saukstai yra nemazas kiekis, ten tiek rekomendavo dr. Mercola, bet reikia pazymeti kad curcumino pasisavinimas yra labai mazas. Ja gallima deti i koses, sriubas, kokteilius ir t.t.
    Vienama saukste ciberzoles yra apie 130mg curcumin, kas nera daug.
    http://www.livestrong.com/article/543411-how-much-curcumin-is-there-in-powdered-turmeric/

    Del jusu norodyto cesnako, tai velgi, cesnakas turi ivairiapusiska nauda ir ji gali naudoti. Burnos glevine yra labai plona ir kai kurios medziagos pasisavinamos tiesiai i kraujotaka, tai gali buti kad medziagos is cesnako taip pat pasisavinamos.

  2.   Martyna rašo:

    Sugalvojau ir prarijau : medaus saukstelis, puse saukstelio kurkumos, juodu pipiru, sezamio aliejaus. Visai nieko. Pirstai pagelto vien tik kol sauksteli nuploviau, kad tik dantys nepagelstu :)

  3.   Martyna rašo:

    Aciu uz atsakyma, Andy ! Taip, ta pati ciberzole. Ant mano turimo prieskonio raso kurkuma.

    O po sitos dozes kurkumo, as lyg sparnus igavau, toks energijos pliupsnis. Negi taip galejo mane paveikt. Na, dar ir cesnaka vartoju. Mano spaudimas zemas, tai jauciu kaip siluma grizo i kuna :).

  4.   Martyna rašo:

    http://www.iherb.com/product-reviews/Jarrow-Formulas-Curcumin-95-500-mg-120-Capsules/13089/?p=1

  5.   Siaip rašo:

    Gyvūninės kilmės produktai, kad ir pienas neskatina uždegimo, jei jie yra naturaliai užauginti, bet dėl pieno produktų reikėtų išsitirti. Angliavandenių turintys produktai ypač fruktozės pvz.: cukrus ir produktai į kuriuos pridėta cukraus, kaip sultys, gaivieji gėrimai kaip Coca-Cola, taip pat vaisiai, skatina uždegiminius procesus. Apie vaisius reikia žinoti, kad žmogus išvedė vaisius, kuriuose yra vis daugiau ir daugiau fruktozės, kai gamtoje vaisiai beveik neturi fruktozės. Ypač reikėtų vengti fruktozės skystoje formoje. Dėl miltų taip pat reikėtų išsitirti ar nesate alergiškas gliutenui, jei ne tai nereikėtų jo vengti, bet riboti.
    Angliavandeniai kaip gliukozė ir fruktozė skatina žmogaus organizmą kaupti riebalus, kurie yra dviejų tipų: poodiniai ir VISCERALINIAI - esantys ant vidaus organų. Tyrimai parodė, kad poodiniai riebaliai nėra susiję su širdies ir kraujagyslių ligomis, diabetu ir pan., bet priešingai VISCERALINIAI riebalai yra SIEJAMI su širdies ir kraujagyslių ligomis, 2 tipo diabetu, senatvine silpnaprotyste, Alzhaimeriu, Parkinso ir kitomis ligomis, kurias sukelia nuolatiniai uždegiminiai procesai. Yra parodyta, kad visceraliai riebalai gamina medžiagas, kurios skatina uždegiminius procesus ir šios medžiagos vėliau pasklinda po organizmą ir SUKELIA UŽDEGIMINIUS PROCESUS visame organizme kaip pvz.: artritą, aterosclerozę, 2 tipo diabetą ir pan. (Apie visceralinius riebalus http://en.wikipedia.org/wiki/Abdominal_obesity).
    Nors žmogus gali būti lieknas, bet jis gali turėti visceralinių riebalų, o į senatvę pas daugelį žmonių atsiranda pilvas - viseraliniai riebalai, kurie skatina uždegiminius procesus ir gali sukelti pavyzdžiui artritą, todėl nesutinku su autoriumi, kad reikėtų gydyti pasekmes - uždegimą kurkumą, kai reikėtų gydyti uždegimo priežastis - visceralinius riebalus.
    Taip pat PER DIDELIS ANTIOKSIDANTŲ IR VITAMINŲ vartojimas nepašalins uždegiminių procesų priežasties ir be to per didelis antioksidantų vartojimas sutrikdo organizmo NATURALŲ BALANSĄ tarp uždegiminių ir priešuždegiminių procesų, ir organizmas “nebejaučia” uždegimo ir nesiima atitinkamų priemonių. To įrodymas buvo tyrimas, kuriame parodyta, kad žmonės vartojantys antioksidantus negyvena ilgiau, o netgi gyvena trumpiau, palyginus su tais, kurie nevartojo jų. Geriau ko nors trūkumas, nei jo perteklius, nes reikia atsiminti, kad žmogaus organizmas užaugo ir prisitaikė prie nepritekliaus sąlygų.
    Tai kaip atsikratyti visceralinių riebalų? Yra parodyta, kad fiziniai pratimai vandenyje padeda sumažinti visceralinius riebalus, taip pat aš rekomenduočiau ketogeninę dietą (http://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet), kuri yra parodyta sumažina uždegiminius procesus, bei sumažina visceralinius riebalus ir pan., tačiau ketogeninė dieta gali būti per ekstremali ir ne kiekvienas gali jos laikyti, tai siūlyčiau riboti angliavandenių suvartojimą iki 100 gr per dieną, apie 70 gr baltymų ir naudoti gyvulinės ir augalinės kilmės riebalus pavyzdžiui riebią žuvį, avokadus atsisakyti vaisių ir vartoti daugiau daržovių. Kaip žmogus atsikratė visceralinių riebalų ir susitvarkė cholesterolį ir išvengė diabeto, jei suprantate angliškai galite pažiurėti čia (http://www.youtube.com/watch?v=NqwvcrA7oe8).
    Yra atlikti tyrimai, kurie parodė, kad žmogus gali badauti net ir 40 dienų, ir badavimo metu žmogus naturaliai pereina prie ketogeninės dietos. Badaujant pradedami deginti riebalai, organizmas apsivalo ir pan. todėl taip pat siūlyčiau 1 dieną per savaitę badauti, jei turite pilvą ar antsvorio, netgi dvi ir tam kad palengvinti ir alkio jausmą bei su badavimu susijusius nemalonius pojūčius siulyčiau gerti sudytą vandenį.

    Andy:

    Del gerimu kaip coca-cola ir t.t. tai sutinku jie taip pat gali skatinti uzdegiminius procesus. Del fructozes, tai nemanau, kad fruktoze is vaisiu yra problema, nemaciau tyrimo kur irodytu, kad vaisiuose esanti fruktoze yra problema, priesingai, net diabetikamsa atsisakius vaisiu nebuvo jokios naudos http://www.greenmedinfo.com/blog/fruit-restriction-advice-type-2-diabetics-proven-wrong
    Net ir datules korios turi labai daug cukraus ir fructozes atrodo nera problema ir priesingai net yra naudingos
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19681613
    Net ir izoliuota fructoze yra problema tik tada kai yra naudojamas perteklinis kaloriju kiekis. Ir tik vos keli procentai paverciami i riebalus, priesingai nei teigia Dr. Lustig populiari video Sugar- the bitter truth, kur rememasi su gyvunais atliktais tyrimais. Kai tyrimai su zmonemis rodo ka kita.

    I

    n a recent paper, Dr. Luc Tappy and colleagues labeled acetate, fructose and different metabolites with stable isotope tracers so they could see how fructose is metabolized in the human body. (2) They found that 50 percent ends up as glucose, 25 percent goes to lactate and greater than 15 percent goes to glycogen. The remainder is oxidized directly (to CO2 through the TCA cycle) and a small portion – as low as 2-3% – is converted to fat via de novo lipogenesis.

    Del gyvuliniu produktu tai velgi esu mates tyrimu, kur gyvuliniai produktai per net per kelias dienas pakeicia zarnyno flora, kur pradeda dominuoti bakterijos gaminancius ivairius metabolitus, kurie gali sukelti uzdegiminius procesus.

    Del ketogeninines dietos tai kai kuriais atvejais ji gali buti naudinga, bet daugelis tyrimu yra gana trumpalaikiai, ilgalaikis efektas nera gerai istirtas. Priedo nemaza dalis pereje prie tokios dietos anksciau ar veliau praranda disciplina ir data prasideda problemos - atpuola i blogus iprocius - pereinama i prie saldumynu ir kitu blogu produktu valgymo, ir vel priauga svoris, ir tokiu pavyzdiu yra daugybe.
    Yra geru video (kurias parenge Plant positive) su nuorodom i studijas apie low carb dietas,
    http://www.youtube.com/playlist?list=PLCC2CA9893F2503B5

    Bendrai dauguma veganu, kurie seka augalinio maisto mazai riebalu turincia dieta yra liekni, tereikia paziureti i Dr. Bernard, dr. McDougall, Dr. Eselstyn, Dr. Campbell ir daugelis kt. Si video manau daug ka pasako.
    http://www.youtube.com/watch?v=2zVxA6yipv4
    Tad mano nuomone viceraliniu ir kitu riebalu geriau atsikratyti sekant augalinio maisto dieta/gyvenimo stiliu, nei ketogenine dieta. Taip pat sportuoti.

  6.   Siaip rašo:

    Reikėtų pačiam perskaityti straipnį, o ne pasitikėti ką kiti rašo, taigi straipnis iš tavo pateiktos nuorodos http://physrev.physiology.org/content/90/1/23.long, kuriame aprašoma kaip metabolizuojama fruktozė, pateikia tyrimus, kurie yra ne fruktozės naudai, negu atrodytų iš jos metabolizmo. Pavyzdžiui:
    - It has been long recognized that feeding a high-fructose diet for more than 1 wk increases plasma total- and VLDL-triglycerides in healthy volunteers and in patients with insulin resistance or type 2 diabetes.
    - In addition to altering plasma lipid profile, fructose may also modulate intracellular lipid deposition (so-called “ectopic lipids,” i.e., deposition of triglyceride in the cytoplasm of nonadipose cells, such as hepatocytes, muscle fibers, or endocrine cells;
    - Several studies have pointed to the deleterious effect of fructose on glucose metabolism and insulin sensitivity.
    - In rats, high-fructose feeding has been also shown to be associated with the development of hypertension (aišku žiurkės ne žmonės)
    - In view of the compelling evidence that high fructose intake can induce, not only in animal models, but also in humans, a whole range of metabolic and cardiovascular alterations, it is legitimate to wonder whether fructose consumption plays a significant role in the pathogenesis of metabolic diseases in our populations.

    Apie kokius straipnius tu kalbi, kai gyvuninės kilmės produktų naudojimas pakeičia žarnyno fluora, tikiuosi ne apie raudonos mėsos naudojimą, nes žmonės laikantys ketogeninė dieta beveik nenaudoja raudonos mėsos.

    Nėra ilgalaikio jos tyrimo, bet iš trumpalaikių tyrimų nematau problemų su ją, nes cholesterolis stabilizuojasi, uždegiminiai procesai sumažėja, pagerėja kraujagyslių funcija t.y. visi sveikatos markeriai pagerėja.
    Plant positive video nežiūriu, nes pats skaitau straipnius ir darau išvadas, nes jo pateikti tyrimai prieštarauja kitiems.

    Atkritimas laikantis veganiškos dietos šiame tyrime buvo didesnis negu Atkinso (http://www.youtube.com/watch?v=eREuZEdMAVo), ir kodėl žmogus turėtų grįžti prie dietos kuri jį padarė nesveiką, akivaizdžiai žmogus trūksta žinių. Ir gal turi kokia statistika kuri parodo kiek atkrinta žmonių laikantis vienos ar kitos dietos, nes pats kažkada sakei, kad veganiškos dietos gali laikytis ne kiekvienas.

    Žmogaus, kuris laikosi ketogeninės dietos turi panašų cholesterolį kaip ir veganiškos dietos, tik jis turi daugiau HDL ir mažiau trigliceridų (http://www.youtube.com/watch?v=NqwvcrA7oe8&feature=youtu.be&t=18m7s) ir (https://www.youtube.com/watch?v=J-AAhdX5Nm8). Kaip tai gali paaiškinti?

    Čia gali pažiurėti visą video apie tą žmogų (http://www.youtube.com/watch?v=NqwvcrA7oe8) ir iš tyrimų matyti, kad jis beveik neturi visceralinių riebalų. Taigi ar tikrai ketogeninė dieta nepadeda atsikratyti visceralinių riebalų? Dėl Dr. Bernard, dr. McDougall, Dr. Eselstyn, Dr. Campbell, klausimas kiek jie turi visceralinių riebalų?

    Anksčiau užsiminiau apie tai kaip ši dieta padėda sumažinti uždegiminius procesus ir pan. tai čia gali rasti video (http://www.youtube.com/watch?v=GC1vMBRFiwE ir http://youtu.be/4eVZmBMgff0?t=34m4s).

    Ir kokia tavo nuomonė apie intermitent fasting? Kaip efektyviai veganinė dieta padeda atsikratyti visceralinių riebalų? Ir Švedijos sveikatos ministerija leido naudoti Atkinso diet’ą svorio kontrolei, kaip nekenksmingą ištyrę 16.000 straipnių. Tai jie kvaili ar ką?

    Andy:

    Andy:

    Visiems Paleolistams siulau pasiziureti sita BBC programa, kur vienam zmogui (apie 39min) sekant tokia daug riebalu turincia Paleo diet per viena menesi zymiai sumazejo lasteliu jautrumas insulinui, padidejo kraujo cukrus beveik pakilo iki prediabetines stadijos. ZInoma cia buvo tik du zmones, bet tai rodo, kad tokia high-fat paloe dieta gali tureti liudnas pasekmes. Sia video ypac reiktu paziureti zmonems is homosanitus.lt ir http://www.unimed.lt/ kurie stumia ketogenines dietas
    Kai kitas (jo brolis) valge daug cukraus turincia dieta ir siurprizas siurprizas, jo lasteliu jautrumas insulinui pagerejo. Tad nenuostabu, kad zmones pereje ant 80/10/10 dietos ar McDOugall, ar Dr. Bernard augalinio tipo mazai riebalu turincios dietos issigydo diabeta.
    http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b03t8r4h/Horizon_20132014_Sugar_v_Fat/
    Nezinau ar lietuvoje ja leist ziureti, bet kas gyvenate UK galite pasiziureti.

    Ir beje blogiausia yra kai yra kombo cukrus ir riebalai, kaip saldumynai (sokoladai, spurgos ir t.t.) kartu turintys daug cukraus ir riebalu vienoje vietoje, kas is viso sutrikdo apetito reguliacija.

  7.   Laima rašo:

    Apie ciberžolę vieno mediko knygoje perskaičiau, kad ją reikia vartoti su pipirais, nes be jų ciberžolė nepasisavinama, nepraeina kažkokio žarnyno barjero. Bet rašoma tas pats, kad tai galingas priešuždegiminis vaistas.

    Andy:

    Taip curcumin (aktyvi medziaga esanti kurkumoje/ciberzoleje) yra prastai pasisavinama, vos keli procentai patenka i sistemine cirkuliacija. Ir vartojant kartu su pipiru ar piperinu (pipire randama medziaga), pasisavinima gali padideti net iki 20 kartu.
    Nepaisant to net ir esant mazam pasisavinimui nauda daznai buna, ypac jie naudojama didelem dozem.
    Priedo, kad butu efektas nebutinai reikia, kad patektu i sistemine cirkuliacija, itaka zarnyno lastelem ir zarnyno florai gali buti net ir tada kai ji eina per virskinamaji trakta.

  8.   Daiva-va rašo:

    ANDY,o kas tai yra artritas,kas ji sukelia???

  9.   Daiva-va rašo:

    Ispjove TULZIES pusle ! Ka tokie pacientai pirmiausiai jaucia? Taip-sutrikusi virskinima,ypac riebalu.O KA DAR ? OGI sanariu skausmus!!!………….TULZIES sultys reikalingos ne tik virskinimui,bet ir visu kauliniu sanksteliu=stuburo,sanariu,raisciu sutepimui,kad jie galetu lengvai sukiotis ir judeti.Tulzies skystis turi buti labai auksto sarmingumo.Deja,kai zmones vartoja daug gyvuliniu-gyvuniniu baltymu (lavonienos-lavonu mesos,pieno,kiausiniu,paukstienos,zuvies ir kt.juros rugstinanciu produktu)–tulzies pusleje sekrecija tampa nebe sarmine,bet silpnai sarmine arba silpnai rugstine.Tokiu atveju sanariuose kyla uzdegiminiai procecai,kur dalyvauja net aktyvusis deguonis.Cia gali padeti antioksidantai ir tulzies issiskyrima skatinancios zoleles—karciosios zoleles,tokios kaip piene,pelynas ir kt……………………tAIP KAD SKAUDANT SANARIUS——vartokite zoleles,kurios skatina tulzies issiskyrima!!!

  10.   Daiva-va rašo:

    Pirmiausiai reikia suprasti -kas tai yra artritas

  11.   kauniete rašo:

    Daiva,geriau ir nezinokite :) zinoma,maistas daro didele itaka i savijauta,bet negaliu atsisakyti nei vistytes,nei zuvytes,nei pomidotu :) bet viska stengiuos mazinti :) sergu 9 metai…po stresu :( ir kuom tik mano kunelio daktarai neprisere :( ? jau ir skrandi skaudejo ,ir kasa streikavo ir aplamai is 5 -o auksto sokti norejosi :(,ir biologini gydyma pasiule,bet atsisakiau :) o dabar visi metai jauciuosi super,nuemiau visus chem.nuodus deka imuno moduliatoriaus TRANSER FACTOR.Kai nebuvo uz ko griebtis,jis liko paskutinis…gelbejimosi ratas ir isgelbejo,bent atejo remisija ir situacija neblogeja!taip pat dar vaziuoju jau 3m i Naftalana…gulet jaunoje naftoje…

  12.   ed rašo:

    Vaziuokite i Naftalana. Tai vienintelis stebuklingas budas, kuris padeda pamirsti ka reiskia sita liga.

  13.   Maja rašo:

    Hey!

    Ačiū labai už šį tinklaraštį. Skaitau dar tik antrą įrašą, bet jau žaviuosi. Super!

    P. S. Pati vedu šiokį tokį „sveikata garantuojanti“ blog’ą. Jei kam įdomu, mielai kviečiu apsilankyti:
    http://arprisimeni.wordpress.com

    Ačiū dar kartą! Siunčiu gražiausius linkėjimus! :)

Rašyk komentarą