BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Linų sėmenys geriau nei probiotikai?

Buvo atliktas tyrimas, kur palygino linų semenis su probiotiku (L.paracasei bakterija, randamam jogurtuose). Post-menopauzinio amžiaus moterims turinčioms virsvorio (nutukusios, BMI >, buvo duota (naudojo 6 savaites) arba 10 g linu semenų , kuris turėjo 30% skaidulų arba kapsule su Lactobacillus paracasei bakterija (ši bakterija klesti kai yra geras žarnyno floros balansas), arba placeba (maltodekstrino/cukraus su vandeniu). Yra manoma, kad žarnyno floros sudėtis turi labai didelę įtaką viršsvorio didėjimui. Viršsvorio turintys žmonės turi skirtingą žarnyno bakterijų balansą nei sveiki viršsvorio neturintys žmonės. Iki šiol tiksliai nežinomą, ar žarnyno floros pakitimai sukelia svorio augimą ar žarnyno flora pakinta kaip viršsvorio pasekmė. Tyrimai su pelėmis parodė, kad į sveiką pelę perkėlus bakterijas iš nutukusios pelės, ta sveika pelė priaugo svorio, nors jai buvo duodamas tas pats ir tiek pat maisto kaip ir anksčiau. Žarnyno floros pokyčiai taip pat gali sukelti/skatinti uždegiminius procesus, bei itakoti imunitetą.

Tyrimo autoriai žiūrėjo, kaip pasikeitė tyrimo dalyvių žarnyno bakterijos, buvo analizuojama bakterijų DNR bei sudėtis/rūšys. Buvo nustatyta, kad linų sėmenų naudojimas pekeitė žarnyno bakterijų balancą/sudėtį - padaugėjo gerų bakterijų skaičius ir sumažėjo blogų. Nauodjimas L.paracasei žarnyno bakterijų balansui reikšmingos itakos neturėjo. Nuo jos net nepadidėjo lactobacillus rūšies bakterijų (randama fermentuotose pieno produktuose, kaip jogurte). Tyrimo kritikai mano, kad geresnis efektas butu buves jei L.paracasei , būtų naudojama kartu su jogurtu, o ne kapsulėje. Taip pat reikia pažymėti, kad toje kapsulėje buvo tik vienos rūšies bakterijos, kai geri probiotikų papildai turi bent keletą skirtingų bakterijų rūšių.

Linų sėmenys taip pat pagerino insulino jautrumą, bet tyrimo dalyviai mano kad tai nesusiję su žarnyno bakterijos pokyčiais.

Kodėl linų sėmenų nuoviras sugebėjo pakeisti žarnyno bakterijas?

Gerai žinoma, kad geros žarnyno bakerijos maitinasi skaidulomis, kurias fermentuodamos pasigamina sau maisto bei kitų reikalingų medžiagų, kai kurias medžiagas mūsų organizmas net sugeba pasisavinti. Skaidulų turi įvairūs grūdiniai produktai, vaisiai ir daržovės, kai gyvuliniai produktai skaidulų neturi. Tad kai valgoma daugiau skaidulų turinčio maisto, geros bakterijos pradeda spaučiau daugintis, ir taip pat išstūmis/sumažina blogų bakterijų skaičių. Ir beje tokie pokyčiai zarnyno bakterijų balance įvyksta vos per kelias dienas. Pvz, nustojus valgyti mėsą ir kitą gyvulinį maista vos po keleto dienų pakinta žarnyno flora, sumažėja kai kurie pro-vėžiniai rodikliai. Esant prastam žarnyno floros balansui taip pat klesti grybelis - Candida Albicans (kandida), jis ypač pasireiškia valgant daug cukraus ir saldumynų.

Tad galbūt, kad pagerinti žarnyno flora geriau naudoti linų sėmenys bei kitus skaidulų turinčio maisto, nei jogurtus ar probiotikų papildus. Jei jau naudojama probiotikus, tai svarbu, kad juose būtų prebiotikų (tai skaidulos, bakterijų maistas), arba bent jau kad dietuoje būtų daugiau skaidulų. Čia esu nurodęs keletą geros kokybės žarnyno bakterijų papildų.

Kita linų sėmenų nauda:

Linų sėmenys tai pat turi daug omega 3 riebalinių rūgščių (alfa linoleninė rūgštis), turi prieš-vėžinį poveikį ir t.t. Svarbu linų sėmenis pirkti nemaltus, nes malti jie greitai oksiduojasi ir tampa pavojingi. Geriausia malti su kavamale ir tik vienam kartui (1-2 šaukštai). Linų sėmenų aliejus gali būti naudingas, bet jis neturi skaidulų, ir turi tik omega 3 riebalinių rūgščių. Naudojant linų sėmenis aliejų svarbu kad jis būtų šviežias, nekartus. Jei kartus tai greičiausiai riebalinės rūgštys yra oksidavesi, ir tokio pasenusio aliejaus reikia vengti.

Jei dar neskaitėte, siūlau taip pat paskaityti kitus mano straipsnius apie linų sėmenų naudą, bei kaip juos naudoti.

Linų sėmenys sumažina vėžio riziką

Vitaminas D, veganiška dieta ir linų sėmenys prostatos vėžio prevencijai ir gydymui

Straipsnis parengtas pagal:

Brahe et al. 2015. Dietary modulation of the gut microbiota - a randomised controlled trial in obese postmenopausal women. British Journal of Nutrition.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reiškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Taip pat galite susisiekti per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiems nusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition, MSc, working towards PhD

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete (runner & cyclist)

Patiko (0)

Rodyk draugams

komentarai (3) | “Linų sėmenys geriau nei probiotikai?”

  1.   Janina rašo:

    Norėčiau sužinoti tavo ANDY nuomonę apie maisto papildą(skystas mieles)
    Zell Oxygen plius Dr. Wolz ląstelių gyvybingumui ir imuninei sistemai.Ačiū.

    http://www.farmarkesa.lt/e-parduotuve/product/dr-wolz-zell-oxygen-plus

  2.   Daiva rašo:

    Labas Andy. Dekoju uz nuostabius straipsnius. Jie labai informatyvus ir profesionaliai parasyti. Turiu klausima del tonzilito (liaudiskai vadinamos anginos) - kokie galimi gydymo ir prevencijos budai? Ka mania del tonziliu salinimo?

    Andy:

    Na visu pirma del tonziliu salinimo tai zinau ne viena zmogu kur operacija problemos neisprende.
    Kaip pagerinti situacija? Svarbu kad butu gera limfos cirkuliacija, nes yra mananciu kad tokie padideje limfmazgiai gali buti del prasto limfos cirkuliacijos. Jai pagerinti gerai masazas, taip pat sokinejimas ant batuto.
    Taip pat reiktu apsivalyti dieta pereti pagrinde ar visikai prie augalinio maisto, ypac patarciau bent kuriam laikui atsisakyti pieno produktu, nes jie daznai galu buti tokiu problemu priezastis. Taip pat reiktu pastiprinti imunine sistema, gerai tokie dalykai kaip vitaminas C, ar jo turintys vaisiai kaip kiwi, apelsinai, reiktu suvalgyti bent keleta per diena, tik pavalgius gerai paskalauti burna vandeniu su soda kad nepakenti dantims.
    Dar gerai prastis po saltu dusu, tik zinoma reikia prisipratinti palaipsniui.

    Dar prevencijai burna galima skalauti druskos tirpalu (suroku vandeniu), ar vandeniu su ksilitoliu

    Taip pat gerk daugiau vandens, koki pora litru per diena

    Dar gali naudoti uzdegiminius proceus mazinancias vaistazoles kaip imbiera, ar kurkuma,

  3.   Marija rašo:

    Sveiki Andi, kaip išsigydyti candidą. Esu vegetarė.
    Ačiū.

    Andy:

    Na yra ivairiu budu, vienas pagrindiniu tai nemaisyti riebalu su vaisiais, kaip riesutai su vaisiais, ir ypac dziovinti vaisiai su riesutai ar avokadu. TOkiu kaip dziovintu vaisiu bent jau kuri laika is viso reiktu vengti, taip pat tokiek dalykai kaip saldumynai, medus.

    Valgykite daugiau darzoviu, nerafinuotu grudiniu produktu, kaip koses, tik zinoma reikia virti vandenyje o ne piene.

    Nes tos kandidos visiskai visiskai net nereikia isnaikinti, reikia tiesiog kad atsistatytu geras zarnynon floros balansas ir tada kandidai nebus salygu klesteti. Galima taip pat panaudoti kokiu stipriu geros kokybes probiotiku, bet velgi pradek nuo maisto deriniom ir paprastu dalyku. Nes darnyno flora labai priklauso nuo to ka valgai.

    Taip pat gerk pakankamai vandens, kokius 2L per diena, bet velgi priklauso kiek tu vaigai vaisiu, darzoviu, kiek sportuoji ir t.t.

Rašyk komentarą