BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Archyvas: ‘Imuninė sistema’ kategorija

Linų sėmenys geriau nei probiotikai?

2015-12-14

Buvo atliktas tyrimas, kur palygino linų semenis su probiotiku (L.paracasei bakterija, randamam jogurtuose). Post-menopauzinio amžiaus moterims turinčioms virsvorio (nutukusios, BMI >, buvo duota (naudojo 6 savaites) arba 10 g linu semenų , kuris turėjo 30% skaidulų arba kapsule su Lactobacillus paracasei bakterija (ši bakterija klesti kai yra geras žarnyno floros balansas), arba placeba (maltodekstrino/cukraus su vandeniu). Yra manoma, kad žarnyno floros sudėtis turi labai didelę įtaką viršsvorio didėjimui. Viršsvorio turintys žmonės turi skirtingą žarnyno bakterijų balansą nei sveiki viršsvorio neturintys žmonės. Iki šiol tiksliai nežinomą, ar žarnyno floros pakitimai sukelia svorio augimą ar žarnyno flora pakinta kaip viršsvorio pasekmė. Tyrimai su pelėmis parodė, kad į sveiką pelę perkėlus bakterijas iš nutukusios pelės, ta sveika pelė priaugo svorio, nors jai buvo duodamas tas pats ir tiek pat maisto kaip ir anksčiau. Žarnyno floros pokyčiai taip pat gali sukelti/skatinti uždegiminius procesus, bei itakoti imunitetą.

Tyrimo autoriai žiūrėjo, kaip pasikeitė tyrimo dalyvių žarnyno bakterijos, buvo analizuojama bakterijų DNR bei sudėtis/rūšys. Buvo nustatyta, kad linų sėmenų naudojimas pekeitė žarnyno bakterijų balancą/sudėtį - padaugėjo gerų bakterijų skaičius ir sumažėjo blogų. Nauodjimas L.paracasei žarnyno bakterijų balansui reikšmingos itakos neturėjo. Nuo jos net nepadidėjo lactobacillus rūšies bakterijų (randama fermentuotose pieno produktuose, kaip jogurte). Tyrimo kritikai mano, kad geresnis efektas butu buves jei L.paracasei , būtų naudojama kartu su jogurtu, o ne kapsulėje. Taip pat reikia pažymėti, kad toje kapsulėje buvo tik vienos rūšies bakterijos, kai geri probiotikų papildai turi bent keletą skirtingų bakterijų rūšių.

Linų sėmenys taip pat pagerino insulino jautrumą, bet tyrimo dalyviai mano kad tai nesusiję su žarnyno bakterijos pokyčiais.

Kodėl linų sėmenų nuoviras sugebėjo pakeisti žarnyno bakterijas?

Gerai žinoma, kad geros žarnyno bakerijos maitinasi skaidulomis, kurias fermentuodamos pasigamina sau maisto bei kitų reikalingų medžiagų, kai kurias medžiagas mūsų organizmas net sugeba pasisavinti. Skaidulų turi įvairūs grūdiniai produktai, vaisiai ir daržovės, kai gyvuliniai produktai skaidulų neturi. Tad kai valgoma daugiau skaidulų turinčio maisto, geros bakterijos pradeda spaučiau daugintis, ir taip pat išstūmis/sumažina blogų bakterijų skaičių. Ir beje tokie pokyčiai zarnyno bakterijų balance įvyksta vos per kelias dienas. Pvz, nustojus valgyti mėsą ir kitą gyvulinį maista vos po keleto dienų pakinta žarnyno flora, sumažėja kai kurie pro-vėžiniai rodikliai. Esant prastam žarnyno floros balansui taip pat klesti grybelis - Candida Albicans (kandida), jis ypač pasireiškia valgant daug cukraus ir saldumynų.

Tad galbūt, kad pagerinti žarnyno flora geriau naudoti linų sėmenys bei kitus skaidulų turinčio maisto, nei jogurtus ar probiotikų papildus. Jei jau naudojama probiotikus, tai svarbu, kad juose būtų prebiotikų (tai skaidulos, bakterijų maistas), arba bent jau kad dietuoje būtų daugiau skaidulų. Čia esu nurodęs keletą geros kokybės žarnyno bakterijų papildų.

Kita linų sėmenų nauda:

Linų sėmenys tai pat turi daug omega 3 riebalinių rūgščių (alfa linoleninė rūgštis), turi prieš-vėžinį poveikį ir t.t. Svarbu linų sėmenis pirkti nemaltus, nes malti jie greitai oksiduojasi ir tampa pavojingi. Geriausia malti su kavamale ir tik vienam kartui (1-2 šaukštai). Linų sėmenų aliejus gali būti naudingas, bet jis neturi skaidulų, ir turi tik omega 3 riebalinių rūgščių. Naudojant linų sėmenis aliejų svarbu kad jis būtų šviežias, nekartus. Jei kartus tai greičiausiai riebalinės rūgštys yra oksidavesi, ir tokio pasenusio aliejaus reikia vengti.

Jei dar neskaitėte, siūlau taip pat paskaityti kitus mano straipsnius apie linų sėmenų naudą, bei kaip juos naudoti.

Linų sėmenys sumažina vėžio riziką

Vitaminas D, veganiška dieta ir linų sėmenys prostatos vėžio prevencijai ir gydymui

Straipsnis parengtas pagal:

Brahe et al. 2015. Dietary modulation of the gut microbiota - a randomised controlled trial in obese postmenopausal women. British Journal of Nutrition.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reiškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Taip pat galite susisiekti per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiems nusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition, MSc, working towards PhD

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete (runner & cyclist)

Rodyk draugams

Česnakas bakterinei vaginozei gydyti

2015-06-20

Bakterinė vaginozė yra dažna moterų problema. (Čia yra plačiau aprašyta apie šią ligą). Yra manoma, kad vaginozę išsivysto, kaip pakinta makšties bakterijų balansas (tai dažnai būna dėl antibiotikų vartojimo ir prastos mitybos. Ko pasekoje sumažėja gerųjų bakterijų ir padaugėja anaerobinių bakterijų (joms veistis nereikia deguonies), kurios sukelia vaginozę.

Buvo atliktas tyrimas, kur buvo palyginta česnako (ekstraktas tablečių formoje), prieš vaistą Metonidazole, kuris dažnai skiriamas bakterinei vaginozei gydyti. Šis vaistas ne tik kad turi pašalinių efektų, bet taip pat yra gali būti karcinogeniškas (sukeliantis vėžį/ skatinantis vėžio vystimąsi).

Tyrime dalyvavo 120 moterų nuo 18 iki 44 metų amžiaus, ir joms diagnozavus vaginozę buvo paskirta 500 mg česnako tabletė, kuria sudarė 85.42% česnako miltelių arba metronidazolio (250 mg/d) vaistas. Pagal Amsel kriterijų (naudojamas diagnozuoti aktyviom bakterijom) česnko tabletes vartojusiom moterim vaginozės infekcija sumažėjo 70%, o vaistą naudojusioms moterims - 48.3%. Terapeutinis česnako efektas taip pat buvo panašus (truputi geresnis) į vaisto.Tyrimo autoriai padarė išvadą, kad česnakas yra gera alternatyva gydyti bakterinei vaginozę.

Česnakas, taip pat naudingas prieš kitas bakterija, bei turi daug kitu naudingų savybių, kaip išvalo kraujagysles (plačiau apie tai šiame straipsnyje), sumažina kraujo spaudimą ir t.t.

Susiję straipsniai:

Hormoninė kontracepcija - farmacinis vandalizmas prieš moters fiziologiją

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition, MSc,

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete (runner & cyclist)

Rodyk draugams

Kivi vaisiai sumažina slogos trukmę

2012-01-02

Visai neseniai publikuota studija parodė,  kad valgant 4 kivi vaisius (palyginus su dviem bananais) per dieną sumažina slogos trukmę. Tiesa, tyrimas buvo gana mažo masto su senais žmonėmis, nepaisant to kivi valgyti tikrai galite ir manau bus naudinga. Vartojant kivi slogos trukmė sumažėjo nuo 4.7 iki 0.8 dienos. Gerklės skausmo trukmė sumažėjo nuo 5.4 dienos iki dviejų dienų. Ir tai nenuostabu, nes kivi turi daug vitamino C (daugiau nei visiems gerai žinomi apelsinai), taip pat vitamino E, folato/folinės rūgšties, luteino. Kaip ir kiti vaisiai, svarbu, kad kivi būtų prinokę. Tad nusipirkus iš parduotuvės reikia bent keletą dienų palaikyti kambario temperatūroje, ir valgyti kai kivi vaisius tampa nebe toks kietas.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Rodyk draugams

Žalia arbata apsaugo nuo gripo

2011-11-30

Gripo vakcinos neefektyvios ir pavojingos

Esu rašęs atskirame straipsnyje apie gripo vakcinos pavojingumą ir labai ribotą efektyvumą. Šiais metais Lancet moksliniame žurnale publikuota meta analizės studija taip pat parodė, kad trūksta įrodymų, kad gripo vakcinos yra efektyvios, ypač seniems žmonėms, kuriems tos vakcinos taip įkyriai ’stumiamos’. Apie vakcinas taip pat yra diskutuojama forume Būk sveikas.

Ką naudoti vietoje gripo vakcinų?

O dabar prie teigiamų dalykų: ką pasirinkti vietoje gripo vakcinos. Štai keletas studijų rodo, kad žalios arbatos ekstraktas ir joje esantys komponentai kaip polifenoliai (antioksidantų grupė), stiprina imuninę sistemą ir sumažina sezoninio gripo riziką.

Šioje studijoje tirta beveik 200 sveikatos priežiūros darbuotojų. Iš 100 vartojusių žalios arbatos ekstraktus buvo 4 gripo atvejai, o iš gavusių placebą (negavo žalios arbatos ekstrakto papildo) - 13 gripo atvejų. Šioje studijoje buvo specifiškai vartojama catechins (polifenolių grupė randama žalioje arbatoje) (378 mg/d) ir theanine (amino rūgštis randama žalioje arbatoje) (210 mg/d).

Čia dar viena studija, kur taip pat arbatos ekstrakto vartojimas pagerino imuninės sistemos veiklą, padidino T limfocitų kiekį, bei taip pat vartojusių buvo mažiau gripo atvejų ir mažiau gripo simptomų.

Čia studija su senais žmonėmis, kur vėl rezultatai rodo, kad su žalios arbatos ekstrakto turinčiu skysčiu skalaujant burną, sumažėjo gripo atvejų, palyginus su placebo grupe.

Visai neseniai pasirodžiusi studija su  japonų  mokyklinio amžiaus vaikais  (daugiau nei 2000 vaikų) parodė, kad geriant žalią arbatą sumažėja gripo rizika. Vaikai, kurie gerdavo po 1-5 puodelius žalios arbatos per savaitę, rečiau sirgo gripu. Padarius išsamesnę analizę paaiškėjo, kad gripo rizika buvo dar mažesnė toje grupėje, kuri vartojo 3-5 puodelius per savaitę.

Daugiau apie žalios arbatos naudingumą ir apsaugą nuo gripo galite pasiskaityti Natural news straipsnyje anglų kalba.

Kiek gydytojų girdėjo apie šias studijas?

Ir vėlgi kiek tradicinės medicinos gydytojų, imunologų girdėjo apie šias studijas?Įtariu, kad 99.9% negirdėjo ir toliau stumia gripo vakcinas, kurios, kaip rodo tyrimai, yra gana neefektyvios ir dar gali sukelti pašalinius efektus.

Dar galima naudoti vitaminą D, bent 2000 IU/tarptautinių vienetų, bet galima ir daugiau. Nepaisant to, vartojant tik dėl profilaktikos ir nedarant testo, geriau neviršyti 10000 IU per dieną.

Taip pat valgykite vaisių: apelsinų, kivi, obuolių (geriau ekologiški, nes įprasti labai purškiami), kad gautumėte pakankamai vitamino C. Dar valgykite fermentuotų produktų, tokių kaip rauginti kopūstai, bet tik ne parduotuvėje pirktą jogurtą. Ir, žinoma, venkite cukraus, saldumynų.

Žinoma, visų pirma reiktų pakeisti gyvenimo būdą - pradėti sveikai maitintis, sportuoti, grūdintis (gerai nusprausti po šaltu dušu, tik jei nepratę tai patarčiau pradėti nuo drungno vandens). Nes vien papildais ir žalia arbata pasikliauti tikrai nepatarčiau.

Atnaujinta

Kivi vaisiai sumažina slogos trukmę

Visais neseniai publikuota studija parodė,  kad valgant 4 kivi vaisius (palyginus su dviem bananais) per dieną sumažinama slogos trukmę. Tiesa, tyrimas buvo gana mažo masto su senais žmonėmis, nepaisant to kivi valgyti tikrai galite. Vartojant kivi slogs trukmė sumažėjo nuo 4.7 iki 0.8 dienos. Gerklės skausmo trukmė sumžėjo nuo 5.4 dienos iki dviejų dienų. Ir tai nenuostabu, nes kivi turi daug vitamino C (daugiau nei visiems gerai žinomi apelsinai), taip pat vitamino E, folato/folinės rūgšties, luteino.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Rodyk draugams