BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Archyvas: ‘Rėgėjiomo atstatymas’ kategorija

Špinatai stiprina regėjimą

2008-05-14

Kaip stiprinti akis?

Prieš keletą savaičių rašiau straipsnį ‘Kaip natūraliai stiprinti ir atstatyti regėjimą‘.  Neseniai
atradau naujos informacijos ir čia trumpai ją pateiksiu. Kaip jau minėjau, akims labai gerai lutentinas (karotinas, antioksidantas), taip pat randamas yra akies lęšiuke bei yra dominuojantis karotinas akies tinklainėje. Gyd. Mercola rekomenduoja su maistu ar geros kokybes papildais gauti bent 6mg per dieną o jei turite lęšiuko degeneraciją - 11-12 mg. Luteino gausu špinatuose, ropėse, salotose, brokolyje, žirniuose.

Buvo atliktas eksperimentas su lęšiuko degeneracija sergančiais žmonėmis, kurie kiekvieną dieną pusę metų valgė špinatus (100 gramų). Rezultatas - lęšiuko pigmento (kuris apsaugo akis nuo ultravioletinių saulės spindulių kiekis padidėjo 19%. Yra manoma, kad profilaktikai reikia valgyti špinatų bent kartą per savaitę.

Bet pagal gyd. Mercolą geriausias luteino šaltinis yra kiaušinio trynys, kuriame yra apie 0.25mg lengvai pasisavinamo luteino. Tačiau trynys turi būti valgomas žalias, nevirtas, nes karštis sunaikina luteiną ir kitus antioksidantus. Beje, daržoves taip pat reikia valgyti žalias. Taip pat trynyje yra kito akims naudingo antioksidanto - zeaxanthin (nežinau lietuviško pavadinimo).

Taip pat akims labai svarbios omega 3 riebiosios rūgštis, apie kurias plačiau esu rašęs savo straipsnyje. Labai svarbu nevartoti hidrogenizuotų riebalų (margarinų, tepiųjų mišinių), nes jie
sutrikdo omega 3 įsisavinimą.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Rodyk draugams

Kaip natūraliai stiprinti ir atstatyti regėjimą

2008-04-28

Regėjimas

Regėjimas yra viena svarbiausių organizmo funkcijų ir jei tuo netikite, tai pabandykite bent dieną pagyventi užristomis akimis tai tada tikrai įsitikinsite, kad akys yra labai brangios ir jas reikia saugoti ir prižiūrėti. Deja, daugelis žmonių  į tai nekreipia dėmesio tol, kol regėjimas labai nusilpsta ir tada jau labai sunku jį atstatyti.

Akiniai žaloja akis

Kadangi šiandieną dauguma mūsų visą dieną sėdi prie kompiuterių ir dėl to su akių problemomis susiduria vis daugiau žmonių. Žiūrint į vieną tašką iš arti (pvz., kompiuterio monitorių), akių raumenys įsitempia ir per ilgą laiką nusilpsta ir išsivysto trumparegystė - miopija. Šią problemą dauguma bando taisyti nešiodami akinius ar kontaktinius lęšius, bet tai labai trumparegiškas sprendimas. Akiniai tik dar labiau nusilpnina akis ir po kelerių metu jau reikia stipresnių akinių, dar po kiek laiko reikia dar stipresnių it t. t., kol žmonės toliau savo nosies nebemato. Kontaktiniai lęšiai dar blogiau nei akiniai, nes jie dar ir neleidžia akims kvėpuoti ir net gali sukelti alerginę reakciją

Ar įmanoma atstatyti nusilpusi regėjimą?

Taip, ir labai nusilpusį regėjimą galimą atstatyti, tik, aišku, reikia įdėti daug pastangų ir darbo, ko daugelis nenori daryti ir pasirenka  lengviausią, bet ne geriausią sprendimą.

Akims naudingi vitaminai, mineralai ir augalai

Kadangi akys nuolat gauna ultravioletinių spindulių (saulės ir kompiuterių monitorių), tai akims reikia antioksidantų: vit. A, C ir E, taip pat greipfrutų sėklų ekstrakto (labai stiprus antioksidantas) bei luteino. Iš karto pasakau, kad padeda tik aukštos kokybės vitaminai ir papildai. Nes dauguma jų (90%) neduoda jokios naudos ir yra tik pinigų švaistymas. Kaip atskirti ir pasirinkti aukštos kokybės papildus parašysiu artimiausioje ateityje, o jei esate labai smalsus, atsiųskite e-paštą adresu info (eta) lifecoachandy.co.uk ir sužinosite ankščiau.

Mėlynės

Akims labai naudingos mėlynės, todėl ypač vasarą siūliau jų valgyti kiek tik norite. Mėlynės labai padeda užtikrinti gerą regėjimą tamsoje, todėl per antrąjį pasaulinį karą britų lakūnams prieš skrydį duodavo mėlynių. Taip pat tyrimai parodė, kad mėlynės stiprina regėjimą ir regėjimo aštrumą, nes jos turi labai daug antioksidantų ir kitų naudingų medžiagų. Galima vartoti mėlynių ekstraktą, bet, žinoma, tik geros kokybės, taip pat iš mėlynių išvestas ir sukultūrintas šilauoges.

Luteinas

Luteinas taip pat labai naudingas akims. Jis mažina riziką gauti kataraktą - lęšiuko padrumstėjimą, kuris gali sukelti regėjimo problemų. Luteinas yra dominuojantis karotinas akies tinklainėje. Luteinas apsaugo tinklainę nuo šviesos ir oksidacijos. Jis yra randamas daugelyje vaisių ir daržovių: ypač gausu morkose, pomidoruose, mango, žalios spalvos lapinėse daržovėse ir kt. Neblogas papildas akims gerinti yra Vision 20/20, tačiau jis yra gana brangus. Tai vienas geriausių papildų akims, kurį esu atradęs, tačiau pats papildas pagal mano labai aukštus standartus nėra be priekaištų. Lietuvoje galima būtų pabandyti mėlynių ekstrakto, tik reikia žiūrėti, kad papilduose būtų kuo mažiau visokių pagalbinių medžiagų.

Specialūs akių pratimai

Yra daug specialių pratimų akims stiprinti.

10-10-10 taisyklė

Sėdintiems prie kompiuterio siūlau laikytis 10-10-10 taisyklės, kuri reiškia, kad kas 10 min. reikia pažiūrėti į bent 10 metrų nutolusį objektą bent 10 sekundžių. Žiūrėjimas į tolumą atpalaiduoja akis. O kad jūs prisimintumėte tai daryti, yra nemokama programa, kuri kas dešimt min. primena, kad laikas pailsinti akis. Galima parsisiųsti iš http://www.rebuildyourvision.com/vision_defense_free_download.html

Taip pat labai svarbu nuolat mirksėti, nes tai ’sutepa’ - sudrėkina - akis, kas yra labai svarbu geram regėjimui. Kompiuterių monitoriai labai išdžiovina akis.

Dar vienas akių pratimas

http://www.rebuildyourvision.com/try_an_exercise/

Žiūrėkite į paveikslą. Jums reiks pieštuko ar tušinuko.

  1. Atsisėskite 30-60 cm nuo monitoriaus ar ant sienos pakabinto lapo su piešiniu. Atsipalaiduokite, keletą kartų lėtai ir giliai įkvėpkite ir iškvėpkite.
  2. Laikykite pieštuką vertikaliai tarp dviejų ‘akių’ esančių paveiksle  2.5 cm atstumu. Pieštuko viršus turi sutapti su paveiksle esančių  akių aukščiu.
  3. Sutelkite žvilgsnį į pieštuko viršų ir lėtai traukite pieštuką prie veido. Traukdami pieštuką arčiau veido, jūs turėtumėte pamatyti trečią akį viduryje. Jei iš karto jos nematysite, tai pabandykite keletą kartų ir jums pavyks. Kai pamatysite 3-čią akį, sustokite traukę pieštuką.
  4. Sunkesnis variantas: perkelkite žvilgsnį nuo pieštuko galo į vidurinę akį, atsiradusią paveiksle. Darykite keletą kartų, kol galų gale pavyks
  5. Perkėlus žvilgsnį ant vidurinės akies, patraukite pieštuką į šalį išlaikydami žvilgsnį ir koncentraciją į vidurinę akį paveiksle. Stenkitės matyti vidurinę akį kiek galima aiškiau. Turite pamatyti, kad paveiksle esanti vidurinė akis tapo trimate.
  6. Paskutinis jūsų tikslas yra sutelkti žvilgsnį į paveiksle esančias akis ir nenaudojant pieštuko pamatyti viduryje trečią trimatę akį.

Pratimas paimtas iš http://www.rebuildyourvision.com/try_an_exercise/

Labai gerai vizualizavimas, apie kurį išsamiau parašysiu ateityje. O dabar trumpai pasakysiu, kad tai labai paprasta: reikia tik užmerkti akis ir įsivaizduoti tai, ką jūs norite pasiekti, pvz., skaityti be akinių - tai įsivaizduokite save skaitantį be akinių ir taip toliau.

Yra labai daug angliškų programų akims stiprinti. Jas galite įsigyti internetiniuose puslapiuose Akių joga  (Yoga for your eyes).

Naudojant šiuos pratimus kai kurie net beveik akli žmonės sugebėjo atstatyti regėjimą.

Dar viena akių stiprinimo programa http://www.bettervision.com/pbvbook.html

Regėjimo lentelė

Čia yra nuoroda, iš kur nemokamai galima parsisiųsti lentelę regėjimui pasitikrinti, taip pat naudojant šią lentelę galima stebėti savo regėjimo kitimą.

Aš pats turiu šiuos produktus ir jie tikrai padeda pailsinti akis, nes aš praleidžiu daug laiko prie kompiuterio, bet akinių nenešioju. Aš jokių ryšių su šiais internetiniais puslapiais neturiu.

Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau (Kometarai būnant kitose šalyse pagal blogas.lt nuostatus neleidžiami, čia dėl spamo). Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas, ypač gyvenate svetur, nes ten  komentarai leidžiami. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudingajūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiemsnusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Rodyk draugams