BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vitamino K2 trūkumas ir širdies ir kraujagyslių ligos

Vitamino K2 trūkumas pavojingesnis nei rūkymas?

Naujas meta-analyzės tyrimas analyzavo anksčiau publikuotas studijas ir apibendrinus duomenis padarė išvadą, kad vitamino K2 trūkumas yra didelis širdies ir kraujagyslių ligų rizikos faktorius. Duomenys buvo surinkti net iš 168 šalių. Vitamino K2 trūkumas buvo reikšmingas širdies ir kraujagyslių ligų rizikos faktorius nepriklausomai nuo kitų veiksnių kaip fizinio aktyvumo trūkumas, socioekonominis statusas, lytis, rūkymas. Šalyse kur žmonės su maistu gaudavo mažiausiai vitamion K2 (< 5μg per dieną), turėjo 2.2 karto didesnę širdies ir kraujagyliš ligų riziką nei šalyse, kur žmonės suvalgydavo daugiausiai K2 (> 24 μg per dieną).
.

Šio tyrimo autoriai apskaičiavo kiek procentų įvairūs rizkos faktorius prisideda prie išankstinės mirties nuo širdies ir kraujagyslių ligų: per didelis kiekis alkoholio (0,38%), per mažai vitamion K2 (6,95%), rūkymas (6,87%), padidėjęs kraujo spaudimas (9,01%), oro užterštumas (9,15%), neturtingumas/skurdas (7,66%) , buvimas vyru (vyrai turi didesnę širdies ir kraujagyslių ligų riziką nei moterys) (6,13%). Žinoma, čia reikia pažymėti, kad statistika yra statistika, ir šių procentų negalima tiesiogiai taikyti indivdualiam žmogui. Nepaisant to žinoti ir sumažinti rizikos faktorius reikia.

Kodėl vitamino K2 trūkumas padidina širdies ir kraujaglyslių ligų riziką?

Vitaminas K2 reikalingas tam, kad kalcis iš kraujo nukeliautų į kaulus. Jei yra vitamino K2 trūkumas tas kraujyje esantis kalcis gali atsidurti ant kraujagyslių sienelių ir ko pasekoje per ilgą laiką kraujagyslės sustandėja, susiaurėja, ir išsivysto padidėjęsį kraujo spaudimas.

Kas dar gali sukelti vitamino K2 trūkumą?

Žmonėms turintiems padidėjusį kraujo krešumą, arba tiesiog kaip profilaktika po širdies infarkto ar insulto paskiriami kraujo krešumą mažynantys vaistai Warfarin (coumadin). Vitaminas K1 reikalingas kraujo krešumo procese. Pažymetina, kad yra dvi vitamino K formos: K1 (jo daug randama  žalios spalvos lapinėse daržovėse) ir K2 (yra dar yra K3, bet jo svarba dar mažai žinoma). Tas vaistas coumadin, sunaikina abi vitamino K formas, todėl tie vaistai sukelia ne tik K1 bet ir K2 trūkumą. Tad gaunasi, kad gydytojai norėdami sumažinti ligoniams kraujo krešumą, kartu gali padidinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Beje, coumadin yra žiurkių nuodas ir šis šis vaistas yra labai pavojingas, padauginus ar neteisingai apskaiciavus doze galima numirti, sukelia vidinį kraujavimą, hemoraginį insultą. O kraujo krešumą galima sumažinti naturaliais būdais: naudojant česnaką, svogūnus, didelės dozės vitamino C (bent vienas gramas per dieną), vitamino E,  imbiero, taip pat reikia gerti daugiau vandens.

Vartojant kalcį ir vitaminą D reikia vartoti ir K2

Žmonės norėdami turėti stiprius kaulus ar gydyti osteoporozę naudoja kalcį ir vitaminą D (padidina kalcio pasisavinima iš žarnyno, bet tuo pačiu taip pat padidina kalcio pašalinima per inkstus su šlapimu). Todėl patartina vartojant kalcį bei dideles dozes vitamino D, taip pat kartu naudoti vitaminą K2, kad tas kalcis nueitų į kaulus o ne nusėstu ant kraujagyslių sienelių.

Vitaminą K2 gauti su maistu nėra lengvą, jį gamina bakterijos ir todėl pagrinde randamas fermetuotuose produktuose, kaip sūrys, miso ir kt. Vitaminą K2 taip pat gamina žarnyne esančios gerosios bakterijos. Todėl svarbu vengti antibiotikų bei mažai skaidulų turinčio maisto, nes kad bakterijos klestetų joms reikia maisto, šiuo atveju skaidulų.

Kiek reikia vitamino K2?

Vitamino K dienos norma nediferencijuojant formų yra 90 mikrogramų (1mg =1000 mikrogramų (mkg). Bene geriausias rinkoje esanstys K2 papildas yra Source of Garden K2, kurio galima isigyti iš iherb.com arba amazon arba iš kitu.

Kiti būdai sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Veganiška mažai riebalų turinti dietą yra bene geriausias būdas išvengti ir išgydyti širdies ir kraujagyslių ligas. Apie tai buvo rašyta atskirame straipsnyje.

*Reikia pažymėti, kad vienas pagrindinių šios tyrimo autorių yra vienos kompanijos darbuotojas, kurie gamina vitaminą K, nepaisant to tai tikrai nera vienintelė studija, kur vitamino K2 trūkumas siejamas su širdies ir kraujagyslių ligomis.

Nuoroda į publikuotą studiją:

Cundiff and Agutter (2016)  Cardiovascular Disease Death Before Age 65 in 168 Countries Correlated Statistically with Biometrics, Socioeconomic Status, Tobacco, Gender, Exercise, Macronutrients,and Vitamin K.

Kad išjungti blogas.lt dedamas reklamas užsidėkite reklamų blokerius ant Firefox naršykles, kaip Adblock plus.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.

P.S.1 Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudinga jūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiems nusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy (Andrius), BSc Nutrition, MSc, working towards PhD

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Strava athlete (runner & cyclist)

Patiko (2)

Rodyk draugams

komentarai (3) | “Vitamino K2 trūkumas ir širdies ir kraujagyslių ligos”

  1.   VitaminasC rašo:

    Bene geriausias K2 yra NUTRILITE gamintojo :), kuris eina karetu su D vitaminu ir visas kompleksas veikia geriau, nei izoliuotas vienas komponentas.

  2.   Siaip rašo:

    Ir vėl su tais papildais… Anksčiau sakė naudokit megadozes vitamino D, bet paaiškėjo tos dozės padidina kraujagyslių kalcifikacija ir akmenų atsiradimo riziką. Kraujagyslių kalcifikacija yra geriausias faktorius nusakantis širdies ir kraujagyslių rizika. Dabar vėl naudokit padidintas dozes vitamino K2 ir neaišku ar tos dozės vėl nekenks kažkam. Visokius tokius atradimus išnaudoja farmacijos įmones, vietoj to kad žmonės valgytų visapusišką maistą turtingą vitaminais jie naudoja vitaminus ir taip tikisi pagerinti sveikata.
    Keli pataisymai.
    1) Taip bakterijos gamina vitaminą K2 MK-7 žarnyne iš K1, tačiau didžioji dalis vitamino K2 būna susirišusi su bakteriju sienele. Iš to išplaukia, kad reikia gauti vitamino K2 su maistu, nes kaip Roterdamo studija parodė, kad ne vitaminas K1, bet būtent vitaminas K2 sumažina širdies ir kraujagyslių riziką (http://jn.nutrition.org/content/134/11/3100.long#ref-11). Vitaminas K2 aktyvuoja baltymus, kurie atsakingi už kalcio nukreipimą į kaulus ir dantis. Taip pat jis turi ir kitų funkcijų - reguliuoja ląstelių dauginimosi ciklą, taip pat parodyta, kad sumažina prostatos vėžio riziką, turi įtaką vėžinėms ląstelės ir t.t.
    2) Pagrindiniai vitamino K2 šaltiniai yra fermentuoti produktai: didžiausias kiekis yra natto - fermentuotame sojų produkte, fermentiniuose sūriuose (ypač Gauda), kiaušinių tryniuose, svieste, piene gautų iš naturaliai auginamų karvių, varšėje, kefyre, kepnyse, taip pat greičiausiai šio vitamino yra raugintuose kopūstuose, bet neaišku kiek.
    Nemačiau studijų, kurios tirtų vitamino K2 kiekius organizme, bet greičiausiais pas veganus būs, kad jo trūkumas bus didesnis, nei pas visaėdžius, nes dėl neteisingos prielaidos apie sočiuosius reibalus ir cholesterolį, žmonėms nerekomenduoja valgyti aukščiau išvardytus produktus, dėl sočiųjų riebalių propagandos, kas yra paradoksalu, nes būtent vitaminas K2 apsaugo nuo kraujagyslių ligų.

    Veganiška nėra geriausias būdas sumažinti riziką širdies riziką, nes jis yra nevisavertė. Visavertė mityba yra būtent naudojant produktus kurie yra turtingi vitaminais ir nenaudojant rafinuotų produktų kaip cukrus, miltais ir augaliniai aliejai. Produktai turtingi maistinėmis medžiagomis, ypač riebaluose tirpiais vitaminais, yra vidaus organai, kaip kepenys ne mėsa, žuvies taukais, sviestas, žalialapės daržovės ir uogos.

    Andy nežinau, kodėl tu vis sakai, kad veganiška mityba gali išgydyti širdies ligas, nes ta Ornišo studija yra maža ir negalima daryti išvadų iš jos ir neatsimenu, bet yra kitų faktorių, kurie verčia dvejoti jos rezultatais. Iki šiol nėra būdų išgydyti širdies ir kraujagyslių ligas.
    Buvo parodyta, kad didelės vitamino K2 dozės gali sumažinti kraujagyslių kalcifikacija vienoje gyvūnų studijoje, bet kiek tas gali pritaikyta žmonėms neaišku. Kaip minėjau minėjau kraujagyslių kalcifikacija yra geriausias faktorius nusakanti kraujagyslių ligų rizika.

    Ar aš tave mačiau per Vilniaus maratoną, bėgantį su vegan power markinėliais?

    Andy:

    Kas del papildu, tai niekas nevercia ju naudoti, juk sakau, kad pirkit arba numirsit arba dar kas nors panasaus.

    Del K2 pasisavinimo ir storojo zarnyno, sutinku tai diskutuotina , nera tvirtu irodymu.

    Kas del sirdies ligu isgydymo tai nesutinku, bent jau tokius dalykus kaip ateroskleroze, auksta kraujo spaudima daugeliu atveju galima isgydyti. Pasiziurek si straipsni ir nuotrauka, kur sirdies vainikine kraujagysle atsidare.
    http://www.dresselstyn.com/resolving_cade.htm
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25198208
    Kad studijos mazos tai nebutinai reiskia kad rezultatai klaidingi.
    https://www.youtube.com/watch?v=LXigmGZk5FU

    Problema, tad kad dauguma zmoniu geriau leis sau atidaryti krutines ertme ir ideti stentu, nei nustos valgyti gyvulini maista. Taip pat tokia dieta nera naudinga nei medicinos nei maisto pramonei.

    Prevencijai tai is viso veganiska dieta yra vienas geriausiu varjantu, nes dauguma ilgalaikiu veganu turi neturi virsvorio, kuris yra vienas pagrindiniu sirdies ir kraujagysliu ligu faktoriu.

    Velgi ta veganiska dieta gal ir nera 100%, bet 21-mame amziuje su veganiska dieta susijusiu problemu galima lengvai isvegnti, kaip vartojant b12 papilda, ir dar kai kuriuos kitus jei reikia.

    Jo begau Vilniaus maratona, deja laikas 10min blogiau (sub 2.40) nei buvo planuota. Ten Vegan Cycles marskineliai (turejo butu Vegan Cyclist, bet deja spausdinant buvo padaryta klaida).

    Jei busiu nebus traumu tai kitais metais tureciau vel begti.

    Beje dar griztant prie K2, tai jis gali net gliukozes metabolizma gerinti
    http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Vitamin-K-supplements-may-improve-glucose-metabolism-insulin-sensitivity-Review

  3.   Lina rašo:

    Sveiki, kaip žinoti ar trūksta vitamino K? Ar atliekami kraujo tyrimai? Ar galima gerti neišsityrus?

    Andy:

    Na kraujyje jo yra labai mazai, tad kraujo testas nelabai naudingas. Tikslesnis testas yra kai testuojami nuo vitamino K2 priklausomi proteinai, kaip osteocalcin. Jei osteocalcin yra zemas tai geras zenklas kad truksta K2. Nezinau ar LT kas nors siuo testus atlieka ir kiek jie kainuoja. Bet perdozuoti naudojant koki 100 mkg kas kelinta diena bus sunku jei is viso imanoma.

    http://vitamink2.org/newsroom/faq/

Rašyk komentarą