BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Slyvos stiprina kaulus

Ar tikrai reikia vartoti pieno produktus norint turėti stiprius kaulus?

Kai pasakai žmogui, kad jam reiktų atsisakyti pieno produktų, tai tuoj pradeda klausti, iš kur gaus kalcio. Apie  pieno produktų žalą esu rašęs anksčiau.  Taip pat esu parašęs straipsnius ‘Ar kalcio vartojimas duoda stiprius kaulus’ bei ‘Vaisių ir daržovių vartojimas ir stiprūs kaulai‘, ‘Kodėl su papildais gaunami mineralai atsiduria ant kraujagyslių sienelių?‘. Šį kartą apie dar vieną gana netikėtą produktą, kuris yra, kaip rodo moksliniai tyrimai, labai naudingas kaulams. Ir tas produktas yra slyvos.

Floridos valstijos universiteto profesorius Bahram H. Arjmandi teigia, kad ištyrus labai daug vaisių nustatyta, kad džiovintos slyvos turi didžiausią teigiamą poveikį kaulų tankiui. Buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 100 post-menopauzinio amžiaus moterų. Vienai grupei (55 moterys) buvo pasakyta per dieną suvalgyti 100g (apie 10 slyvų) džiovintų slyvų per dieną, kai kita grupė vartojo tokįi patį kiekį džiovintų obuolių. Abi grupės moterų taip pat gavo 500 mg kalcio ir 400 IU vitamino D per dieną. (Tiesa grupių dydis skiriasi science daily ir orginale. Tyrimo autorius neatsakė  į mano el.laišką, todėl negaliu pasakyti kodėl. Gali būti, kad dalis tyrimo dalyvių tiesiog pasitraukė tyrimo eigoje).

Slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį

Metus laiko moterys, vartojusios slyvas, turėjo žymiai didesnį kaulų tankį nei tos, kurios valgė džiovintus obuolius. Panašūs rezultatai buvo ir ankstesnėje trumpesnio laikotarpio studijoje, kur taip pat slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį. Teigiama, kad slyvos mažina kaulų resorbciją (kaulų ardymą). Čia priminsiu, kad kaulinis audinys yra nuolat perdirbamas/ardomas (tai atlieka ląstelės osteoklastai) ir po to vėl iš naujo ‘gaminamas’ naujas kaulas (tai atlieka ląstelės osteoblastai). Jei kaulų ardymas prilygsta statymui, tai kaulų tankis ir išlieka stabilus, bet jei ardymas viršija statymą, tai kaulų tankis pradeda mažėti ir per ilgesnį laiką gali išsivystyti osteoporozė ar padidėti kaulų lūžių rizika.

Slyvos turi daug antioksidantų

Tad galite pradėti valgyti slyvas. Mano nuomone, vartojant džiovintas geriau jas išmirkyti, nes tada bus lengviau suvirškinti. Beje, slyvos taip pat gerai, jei yra užkietėję viduriai. Taip pat slyvos turi vieną didžiausių  antioksidantų potencialų (antoixidant potential) pagal ORAC skalę - 8500 μmol of TE/100 g. Ir tai vienas didžiausių antioksidantų potencialų tarp visų vaisių. Štai  obuoliai (šviežūs) - 2200 -4200 μmol of TE/100g (priklausomai nuo rūšies), avietės - 4900 μmol of TE/100 g, šilauogės - 6200 μmol of TE/100g, miške augančios mėlynės - 9200 μmol of TE/100g. TE- yra trolox equivalent, trolox yra sintetinis vitaminas E, kuris naudojamas laboratorijoje kaip matuoklis palyginti įvairių produktų antioksidantų potencialą.  Bet antioksidantų potencialas priklauso nuo to, kokiose sąlygose augalas augo, taip pat nuo transportavimo, saugojimo ir t. t. Tad slyvas tikrai verta valgyti. Tiesa, yra viena problema- slyvos yra gana daug purškiamos, tad geriau pirkti ekologiškas.

Kas dar naudinga kaulams:

Kaulams dar gerai žalios spalvos daržovės (salotos, špinatai, salierai), taip pat brokolis, kale, Collard green, chia sėklos - visi šie išvardinti produktai turi kalcio ir kitų kaulams (ir ne tik) reikalingų medžiagų. Bet kaulams reikia ne vien kalcio, labai svarbus vitaminas D, kuris pagerina kalcio pasisavinimą, taip pat reikia magnio stroncio, barono, silicio (jo daug turi horsetail/ dirvinis asiūklis), taip pat vitamino C. Dar labai svarbu sportuoti, nes fizinis krūvis stiprina kaulus. Ypač gerai trampolynas.

Straipsnis parengtas pagal:

Hooshmand et al. (2011) Comparative effects of dried plum and dried apple on bone in postmenopausal women British  Journal of Nutrition.

Arimandi et al. (2002) Dried plums improve indices of bone formation in postmenopausal women

No Bones About It: Eating Dried Plums Helps Prevent Fractures and Osteoporosis, Study Suggests
Tikiuosi, kad ši informacija jums bus naudinga ir prašau palikti savo komentarus ir atsiliepimus žemiau. Laisvai reikškite savo nuomonę. Jūs nebūtinai turite su manimi sutikti - aš gerbiu visas nuomones. Jei turite kokių nors klausimų ar norėtumėte gauti papildomos informacijos, palikite žinutę žemiau. Arba apsilankykite mano naujame forume Buk Sveikas. Ir taip pat per Facebook, kur dažnai įdedu nuorodas į naujai rastą aktualią informaciją.

P.S.Taip pat blog’ą galite prenumeruoti į savo asmeninį kompiuterį per RSS srautą (tai tikrai ne virusas ir jo nereikia bijoti), kuris randamas kairėje pusėje, žemiau ‘Kategorijos’. Reikia paspausti ant RSS ir išsaugoti kaip ‘bookmark‘.
P.S.1
Jei manote , kad mano blog’e pateikiama informacija gali būti naudinga
jūsų draugams, artimiesiems ir kolegoms būčiau labai dėkingas, jei jiems
nusiųstumėte mano blogo adresą.

Andy, BSc Nutrition

http://www.buksveikas.net/

Facebook

Patiko (21)

Rodyk draugams

komentarai (12) | “Slyvos stiprina kaulus”

  1.   Linas rašo:

    jei tave isgelbejo medicina, nebutinai turi jai tarnauti, gali tiesiog buti dekingas.

  2.   aris rašo:

    Ar yra skirtumas, kokioje formoje slyvas vartoti? Norint pasiekti maksimalų efektą, ar būtina jas valgyti džiovintas ir tik pamirkytas, ar išvirtas kompotas išlaiko tas pačias savybes, kaip ir tiesiog džiovintos slyvos?

  3.   Audronė V. rašo:

    Labas, Andy, ačiū už straipsnį. Bet kuriuo atveju naudinga tas slyvas valgyti. Net jei ir neduotų naudos kaulams, tai bent vidurių funkcijas pagerintų tikrai.:)))Kas irgi naudinga ir pamėginti verta :)))Žmogaus kūnas yra tarsi vamzdelis, žarna, į kurią visko primetama ir kuri turi šalinti viską nepriekaištingai. Jei viduriai užkietėja, tai šlakai užsilaiko, nepasišalina, užteršia organizmą pamažu, nepastebimai, ir prasideda ligos. Sutvarkius šalinimą, didesnė tikimybė ilgiau išlikti sveikam, nes organizmas pats sėkmingai susireguliuoja. Na, žinoma, jei nepersivalgoma nuolat, jei daromos iškrovos dienos, organizmo valymo procedūros ir t.t.

  4.   milda rašo:

    Sveiki,dėkui už naudingą informaciją.

  5.   Audra-S rašo:

    Sveiki, Andy, su rugsėjo pirmąja! Ačiū, kad reguliariai teikiate tokias visiems naudingas žinias. Ypač vertinu už tai, kad stengiatės surasti paprastus, visiems lengvai prieinamus būdus, kaip pagerinti savo ir savo artimųjų sveikatą bei atsisakyti kenksmingų dalykų. Kiekvieną Jūsų straipsnį skaitau daug kartų, perduodu kitiems.
    Esu įsitikinusi, kad sveikatos palaikymas ir gydymasis turi būti labai paprasti, ir viską mes turime šalia. Nuostabu, kad esate tas žmogus, kuris negailėdamas laiko stengiasi mums tai parodyti.
    Dėl naujausios Jūsų temos apie slyvas. Mano 81 m. mama serga osteoporoze. Apie 3 metus vartojo vaistus. Dabar ~ 4m. nebevartoja. Pastebėjau, kad ypač džiaugiasi, kai nuvežu jai slyvų, sako, kad labai jų nori ir jai “gerai” :). Tai dar vienas įrodymas, kad reikia klausyti savo organizmo.

    Andy:

    Sandra, tie vaistai (Fosamax grupes) tai didziausia nesamone, nes jie dar tik pablogina kaulu bukle. Be slyvu taip pat reiktu naudoti vitamina D, bent kokius 2000 IU bet galima ir daugiau, taip pat gerai dirvinis asiuklis/horstail. Dar vitaminas K, kuris taip pat reikalingas kaulams. Jei dar zmogus pajegus galima lengvai sukineti ant tramplino, nepakeliant koju nuo jo. Yra rankenos kur galima laikytis uz jo ir net seni zmones gali ji naudoti. Taip pat yra tokai vibroplate, ir tereikia ant jos stoveti ir gauti vibracija ir tai padidina kaulu tanki.
    Sekmens.

  6.   Vydas rašo:

    Sveiki,
    Gal kas nors is cia rasanciu susidurete su stuburo tvarkytoju elkunoviz pjotr ? Pats planuoju pas ji vykti del stuburo problemu. Gal tu Andy turi kokios informacijos apie ji, kiek zinau jis po visa pasauli keliauja ir gydo zmones.

    Andy:

    Na visai neseniai apie jis sigirdau mama sake buvo straipsnis apie ji valsteiciu laikrastyje, bet tikrai negaliu pasakyti kie jo gydymas yra efektyvus. Nepaisant to manau galima butu pas ji pasilankyti, ir kiek zinau jis atvazuoja i lietuva sausio menesi. Ir beje as pats pas ji kada nors noreciau apsilankyti. http://www.valstietis.lt/Pradzia/Patarimai/Sveikata-ir-grozis/Stubura-istiesina-akimirksniu

    Cia yra ir kitokiu nuomoniu, bet beveik visada gali rasti ir neigiamu pasisakymu http://reiki.mintis.net/forum/viewtopic.php?f=38&t=928&start=20

  7.   jovka rašo:

    kazkur irgi jau girdejau apie slyvas.Butinai naudosiu.Ka jus manote apie kiausiniu lukstus..O kaip naudoti ta asiukli.trinti miltelius,ar arbata.Turiu problema,kaulu tankis man -4.man 54 metai. Visa menesi vartojau vaistus kas savaite po tablete,ir kas diena milteliai tokie ,ten kalcis su vitaminu D,bet nuo tu vaistu per ta menesi taip pute vidurius ir skaudejo pillva,kad as ju nebeinu issirasyt pas gydytoja.

  8.   Boby rašo:

    Na bet dziovintos slyvos ne kas, abskritai visi dziovinti vaisiai yra prastos kokybes (apdorojami naudojant sieros oksida (SO4), jei pabrinkini vandeny vyksta reakcija,kurios metu isiskiria sieros rugstis, tai yra ne kas… As bandziau idet ir sodos sauksteli - neryskiai pradejo putot, o po (apie) 4 dienu ,vaisiai apsitrauke plaukuotu .pilku pelesiu , ejo burbuliukai…brr, tai kas vyksta skrandy) ,galbut geriau zalios slyvos? Patarkit kaip gyditis osteroparoze - nemanau ,kad cia labai pades vaisiai ir darzoves, gal reikia vitaminu? O is pieno produktu kalcio nepasisavina organizmas visiskai?
    jovika- skaiciau straipsni ,kad kiausiniu luksai turi ziauriai daug ir daugiau uz pieno produktus kalcio,taciau zmogus sio kalcio beveik neisisavina :(((

    Andy:
    Na del darzoviu ir vaisiu, tai jos staigaus greito efekto neduos, nepaisant to vaisius ir darzoves valgyti gerai, ir tai turetu bent jau sumazinti arba is viso atsisakyti gyvuliniu produktu.
    Del kiausiniu lukstu, tai pasisavinimas pagereja jei lukstai ar ju milteliai pamirkomi citrinos sultyse ar obuoliu acte.

    Kas del vitaminu tai butinai reiktu naudoti K2 (100 mikrogramu) ir vitamina D (reiktu bent kokiu 2000 IU (tarptautiniai vienetai per diena) arba 50 mikrogramu (1mg - 1000 mikrogramu/mkg). Dabar vitamino D bunant sauleje organizmas galetu pasigaminti pats, tik reikia pabuti sauleje apie 20 min tarp 11-15 val, bet cia laikas keiciasi priklausomai nuo metu laiko. Reiktu apnuoginti bent puse kuno, jei ta diena saules nera, tai tada galite naudoti papildus. Taip pat jei zmogus senas, tai vitamino D gamyba sumazeja.
    Dar gerai naudoti silikos/silicio, taip pat magnio, borono, galima butu ir kazkiek kalcio jei su maistu gaunama labai mazai.
    Is maisto kalcio daug turi apelsinai , zalios spalvos lapines darzoves (salotos, lapinis kopustas/kale), taip pat brokolis, kalafioras, taip pat morkos. Galite daryti tokius zalius koktelius, tik gero blenderio tam reikia. Jei patys auginate darzoves taip pat galima naduoti morku ir burokeliu lapus.
    Dar kalcio turi chia seklos/ Salvia hispanica, galima arba ismirkytas vandenyje valgyti arba sumalti su kavamale , po to uzpilti vandeniu , palaukti kol isbrinks ir tada valgyti tokia kose.
    Dar gerai dirvinis asiuklis/horsetail, jis turi silikos, kuri naudinga kaulams

    Ir dar butinai reikia sportuoti, labai gerai trampolynas
    taip pat begiojimas, jei nerea didelio virsvorio ir sanariu problemu

    Taip pat perskaityk straipsni http://sveikatossaltinis.blogas.lt/kodel-su-papildais-gaunami-mineralai-atisduria-ant-kraujagysliu-sieneliu-194.html
    bei
    http://sveikatossaltinis.blogas.lt/ar-kalcio-vartojimas-duoda-stiprius-kaulus-145.html

    Jei jums yra diabetas tai labai paskatina kaulu irima, nes su su slapimu prarandate daug kalcio, ir priedo, padidejes insulino kiekis skatina osteoklastu veikla, kurie ardo kaulus ir atlaisvina kalcio i kraujotaka.
    Tad velgi tokiu atveju siek tiek kalcio vartojimas butu pateisinimas, bet jau kol jusu sureguliuosite gliukoze.

  9.   Boby rašo:

    Aciu jums labai uz vertinga informacija, butinai ja pasinaudosiu.

  10.   alma rašo:

    sveiki.gal kas zinot ka reiketu daryt turint venu varikoze ne ant blauzdu.o ant slaunu ir vidinej pusej?kai patepi.tai dar daugiau skauda…aciu uz info

    Andy:

    Na galima butu patepti kastonu tepalu.Taip pat kastono ekstracta galima varototi oraliai.

    Dar naudinga valgyti citrianas ir apelsinus nes jie turi Hepsiredino, kuris kaip teigiama ypac naudinga venoms. Priedo jie turi vitamino Cir venu variakoze taip pat yra siejam su vitamino C nepakankamumu. Taip pat galima panaudoti vitamo C, bent koki 1g per diena. Yra manoma kad venu variakoze yra kraujagysliu skorbutas.

    Dar yra tokai vaistazoe Gotu Kola, kuri taip pat naudingaa, reiktu naudoti 60-120 mg per diena.

    Taip pat reiktu sportuoti, kaip begioti, vazineti dviraciu, sokineti ant trampolino, kas velgi pagerina circuliacija.
    Cirkuliacijai pagerinti taip pat gerai cayeno pipiras
    http://sveikatossaltinis.blogas.lt/cayenno-pipiro-nauda-sveikatai-568.html

  11.   Laima rašo:

    Kaip suprantu, forume “buksveikas” užsiregistruoti neįmanoma, nes visada rašo, kad neteisingai įvestas kodas, toks vartotojo vardas jau yra ir toks pašto adresas jau yra, nors įrašiau tokį pašto adresą, kurį ką tik susikūriau.

    Andy:

    Na kiek ziurejau dabar viskas tvarkoje, pries koki menesi buvo problemu. Tiesa uzsiregistravus, pirma jusu komentara turi patvirtinti moderatorius, bet po to galite laisvai rasyti. CIa del spamo.

  12.   Maryte rašo:

    Laba diena,ačiū už patarimą.Atrodo žinoma informacija,bet seniai pamiršta.Mano vyrui 2 tipo cukrinis diabetas.Insulino dar nesileidžia.Jei dar kas nežinojote,tai natūralus insulinas yra topinambuose(dar vadinama žieminė bulvė arba bulvinė saulėgrąža).Topinambai valgomi žali.Tačiau juos galima kepti ir troškinti.Be to ganėtinai skani topinambų lapų arbata.
    Vyrui parekomendavo gerti kompanijos BRAIN produktą,kuris sutvarko diabetą/Kai turėsim rezultatą,būtinai pasidalinsiu.Jei norėtumėte daugiau sužinoti paspauskite http://marbet.brainabundance.biz/ nuorodą ir rasite produkto aprašymą.Pagarbiai Maryte Bieliauskienė

Rašyk komentarą